Als je werkzaam bent als een zelfstandige advocaat, dan ben je natuurlijk de gehele dag druk met het verdedigen van je cliënten in de rechtbank. Omdat je zelfstandig bent en dus niet nieuwe cliënten aangeleverd krijgt via een bedrijf, zul je veel telefoontjes ontvangen van personen die verdediging nodig hebben. Helaas heb je hier eigenlijk niet de tijd voor, maar is en blijft het wel belangrijk dat je deze telefoontjes blijft beantwoorden zodat je geld kan verdienen. De kans is groot dat je hierdoor te veel overuren maakt en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Het is daarom verstandig om te kijken naar een gepaste oplossing waardoor je nieuwe cliënten krijgt, maar ook minder uren hoeft te maken. Een van deze oplossingen is het uitbesteden van de klantenservice aan een callcenter.
Waarom een callcenter?
Zoals je al weet kan je door het inschakelen van een callcenter, minder werken en nog steeds voldoende nieuwe cliënten krijgen. Ook zijn er andere redenen waarom het inschakelen van een callcenter verstandig is. Een van deze redenen is dat medewerkers van een callcenter opgeleid zijn als klantenservice medewerker en daardoor cliënten beter te woord kunnen staan. Natuurlijk kan een medewerker van een callcenter niet alle vragen beantwoorden en moeten deze doorgezet worden naar jou, maar het is zeker mogelijk om scripts op te stellen zodat klantenservice weten wat ze moeten zeggen.
Is het inschakelen van een callcenter duur?
Veel bedrijven denken dat het inschakelen van een telefoonservice advocaten zeer prijzig is, maar dit verschilt altijd. Er zijn zelfs callcenters waar je terecht kan vanaf enkele telefoontjes per maand. Natuurlijk zijn de kosten per telefoontje vrij hoog, maar de kosten per telefoontje zullen zakken naarmate je meer telefoontjes ontvangt. Ook is de kans groot dat een telefoondienst op basis van een contract werkt. Wil je weten wat het inschakelen van een telefoondienst ongeveer gaat kosten? Dan is het verstandig om eens contact op te nemen met een callcenter.
Kan een callcenter afspraken inplannen?
Een van de meest gestelde vragen aan een callcenter, is de vraag of een callcenter afspraken voor een advocaat kan inplannen. Ja, dat is zeker mogelijk. Dit wordt voornamelijk gedaan door het implementeren van een centraal CRM-systeem. Hier worden de contactgegevens van cliënten, maar ook jouw planning in gezet. Zo kan een medewerker van het callcenter eenvoudig afspraken voor de cliënten inplannen.